Weby a marketing nemovitostí, má to smysl?

Weby a marketing nemovitostí Webové stránky nemovitostí používám již nějaký čas a stejně tak se již nějaký čas věnuji marketingu a studuji ho. Skeptici a konzervativci se ptají: proč vytvářet vlastní weby nemovitostí a proč řešit marketing konkrétních nemovitostí? Vždyť nemovitosti se vždy prodávaly přes inzertní portály, tohle nefunguje, a navíc to stojí spoustu práce a peněz. Ano, dnešní online marketing je rozsáhlý obor, který je třeba pochopit, nastudovat, a pak jeho plné využívání stojí spoustu času a peněz. Nelze na online marketing a sociální sítě připravit šablony a poskytnout je celé síti poboček. Tomu je nutné se věnovat individuálně, dle lokality, zkoušet nové věci, nové metody atd. Ale pakliže dělám službu pro prodávajícího, musí to být služba na úrovni, poplatná době ve které ji poskytuji a prodávajícího zajímají především výsledky (dosažená prodejní cena a doba prodeje). Podle mého názoru jsou zkrátka doba, kdy stačilo nemovitost nafotit na domácí kompakt, a dát na inzertní portály, dávno pryč.

Co mi přináší web nemovitosti?

1) Statický odkaz. Zdá se to jako banalita, ale pro marketing je to klíčová věc. Inzertní portály totiž každých pár dní aktualizují odkazy na nemovitosti a vytvoří zcela nové. Ty staré jsou po aktualizaci nefunkční. Pokud si tedy potenciální kupující uloží odkaz na detail inzerátu na inzertním portálu, může být za pár dní nefunkční. Vlastní web nemovitosti má pořád stejnou adresu, a je tedy velice snadno dohledatelný pro někoho, kdo už nemovitost viděl, a chce si nabídku znovu pročíst. Nejzásadnější je ale to, že na vlastní web nemovitosti (se statickým odkazem, který se nemění po celou dobu prodeje nemovitosti) lze cílit MARKETINGOVÉ KAMPANĚ (vyhledávací, obsahové a remarketingové).

2) Statistiky. Pokud něco dělám, a draze platím, chci vědět, jaký to má efekt, a chce to vědět i prodávající, pro kterého pracuji. Vlastní weby sleduji pomocí Google Analytics, který mi poskytuje klíčové údaje o návštěvnosti, zdrojích návštěv, míru opuštění, čas strávený na webu a mnoho dalšího o návštěvnících mých webů.

3) Svoboda. Inzertní portály jsou poměrně striktní v tom, co může být v inzerátech uvedeno, jaká slova se nesmí používat, jaké dokumenty je možné k inzerátu nahrát a mnoho dalších omezení. Pokud prezentuji rozsáhlejší nemovitost a prezentaci chci mít vyčerpávající, jsou toto zbytečné limity. Na svůj web mohu dát vše, co uznám za vhodné, a popsat formou, jakou si nemovitost zaslouží.

Příklady webů nemovitostí:

www.prodejbytuvrchlabi.cz www.prodej-apartmanu-krkonose.cz www.prodejbytuturnov.cz

Marketingové kampaně, to je to, oč tu běží!

Marketingové kampaně toho umí hodně, je jich hodně, a inzertním portálům se o jejich možnostech ani nezdá. Inzertní portál je internetová vývěska. Tedy ten, kdo na inzertní portál přijde, tam přijít chtěl, a věděl, že tam něco chce hledat. Inzertní portál netuší, kdo to je, jen mu zobrazí inzeráty. Inzertní portál tedy oslovuje první skupinu potenciálních zájemců, a to tu, ve které jsou lidé rozhodnuti něco koupit a aktivně to hledají. Jak ale oslovit kupující, kterým se rodí v hlavě myšlenka o koupi, ale ještě aktivně nehledají?

Právě tuto skupinu lze oslovit díky marketingovým kampaním. Díky nim oslovuji i potenciální kupce, kteří o nějaké koupi teprve začínají uvažovat, ale aktivně ještě nehledají. Je to způsob, jak oslovit ohromné množství lidí v krátkém čase. Běžně se mi stává, že přijdou na prohlídku lidé a říkají „aktivně jsme nic nehledali, říkali jsme si, že časem koupíme to a to, a poté nám vyjela Vaše reklama a bylo to přesně ono“.

Vyhledávací kampaně nestřílí na slepo. Zobrazení reklam cílím podle toho, co potenciální klient hledá například na google.com, seznam,cz, youtube.com a dalších vyhledávacích severech. Obsahové kampaně na sociálních sítích cílím podle lokality, věku, zájmových skupin atd. Je to zkrátka úžasný a silný nástroj, se kterým získám již dnes kupujícího, který by jinak přišel třeba až za rok, nebo také nikdy, nebo by také koupil jinou nemovitost, nabízenou pomocí marketingových kampaní.

Magický remarketing

Remarketing je s různými specifiky používán ve všech kanálech online kampaní, a všichni ho známe. Představte si, že Vás napadlo koupit si nový automobil. Podívali jste se na stránky několika dealerů v okolí a poté to pustili z hlavy, protože to pro Vás není až tak aktuální. Koupě se musí rozležet v hlavě, nastudovat parametry a např. za půl roku nastane čas pro vlastní koupi. Najednou se ale všude, kde se na internetu pohybujete, zobrazují reklamy na prodej automobilů. Jak je to možné? Odpověď je Remarketing.

Marketingoví specialisté zkrátka studují psychologii a vědí, že koupě většiny věcí není dílem okamžiku. Je to o dlouhém procesu první myšlenky, získávání informací a přehledu, rozhodování, zdůvodňování a až poté koupě. A právě proto, aby byla naše nabídka součástí celého procesu, byla pořád před očima kupujícímu, využívám remarketing.

Představte si situaci, že zveřejním nabídku na prodej nové nemovitosti. Dva měsíce aktivně nabízím přes inzertní portály a marketingové kampaně. Na inzertních portálech vidělo detail inzerátu 5tis lidí, na reklamy v kampaních kliklo také 5tis lidí. Zavolalo ale jen 10lidí s dotazy nebo požadavkem na prohlídku.

Po dvou měsících zlevním nemovitost. Umím to dát vědět 10ti lidem kteří mě oslovili (mám na ně kontakt). Lidé, kteří viděli detail inzerátu na inzertním portálu, ale nemám jak oslovit. Přitom pro většinu těch 5tis lidí, kteří si zobrazili detail, a tedy je nemovitost nějakým způsobem zaujala, by byla informace o slevě možná zásadní pro koupi. To je nesmírná škoda!

Umím ale pustit remarketingovou kampaň a zobrazit reklamu s uvedením slevy celé skupině 5tis lidí, kteří klikli na původní marketingovou kampaň – dokonalé !

Každému, kdo jednou klikl na reklamu, a projevil tak zájem, je možné opakovaně nabídku připomínat, nebo ho informovat o úpravě nabídky.

Odpovězte si sami, zda jsou weby nemovitostí, marketingové kampaně a remarketing taková zbytečnost, nebo to funguje. Já za sebe mohu říci, že mě to za to úsilí a náklady rozhodně stojí.

Jako příklad mohu dát prodej nového velikého mezonetového apartmánu v Krkonoších s prodejní cenou cca 6mio.

Za tři měsíce nabízení apartmánu si detail inzerátu na inzertních portálech zobrazilo 3.309 potenciálních kupujících. Nemovitost byla nabízena také pomocí vlastního webu na vlastní doméně. Vyhledávacími a obsahovými kampaněmi byla reklama zobrazena s cílením na Prahu, Hradec a Pardubice celkem 87.519 krát, z toho 4.270 uživatelů kliklo na reklamu. Po slevě byla spuštěna remarketingová kampaň na výše zmíněnou skupinu 4.270 uživatelů a do třech týdnů prodáno. Bez vlastního webu a marketingových kampaní by se o prodeji nemovitosti dozvědělo méně než polovina potenciálních zájemců, a ti by se (pokud by cíleně nehledali na inzertních serverech) nedozvěděli o slevě, která nakonec podnítila prodej.

Jsem přesvědčen, že by se výše uvedená nemovitost prodala i bez profi fotografií, promo videa, webu a marketingových kampaní. Už ale nejsem přesvědčen, že bez těchto věcí by byla dosažena stejná cena a prodej uskutečněn takto rychle.

Bc. Jakub Róža
samostatný realitní makléř

Publikováno: 11.8.2020

Sdílejte tuto stránku!